Business Intelligence на самообслужване

Април 22, 2013 от itFORUM

Self-service BI изисква фокус върху изграждането на съзнание, което да се опитва да адресира нуждите на крайните потребители и да създаде широка култура за правилното използване на данните

 

Извършването на бизнес разузнаване претърпя революция през последните години с навлизането на концепцията Business Intelligence на самообслужване (Self-service BI). Тя постави инструментите за анализ на данните директно в ръцете на бизнес потребителите и позволи на организациите да впрегнат корпоративната информация за вземане на решения с безпрецедентна ефективност. Тези инструменти разтоварват ИТ персонала, който бе натоварен със задачата да генерира доклади, за да могат служителите да се съсредоточат върху други бизнес функции. Осъществяването на успешен Self-service BI не е само въпрос на техническо обучение. То изисква фокус върху изграждането на съзнание, което да се опитва да адресира нуждите на крайните потребители и да създаде широка култура за правилното използване на данните, които компанията събира.

Въпреки стратегическите предимства и подобрениятaв ефективността, създадени от Self-service BI софтуера,предизвикателствата пред неговото по-широко използване си остават. Насърчаването за неговото използване изисква както технологични, така и човешки ресурси. Мениджърите трябва да извършват изпълнението на Self-service BI, като си зададат следните 10 въпроса от този списък, който се основава на съвети на експерти в областта:

Определени ли са нуждите от аналитичност на нашите потребители?

В процеса на управление и анализ на информацията BI инструментите може да не отговорят на очакванията на различните видове потребители в организацията и това е една от основните пречки за повсеместното им въвеждане. Мениджърите трябва да направят функционален анализ за потребителите в цялата организация. Тогава най-вероятно ще разберат, че имат служители, които искат достъп до BI доклади през мобилните си устройства. Един успешен план за внедряването на Self-service BI винаги трябва да започва с интервюта, семинари и проучвания за това.какви са нуждите на служителите от анализ.

Self-service BI инструментите задоволяват ли тези нужди?

Служителите ще използват Self-service BI, ако той осигурява интуитивна функционалност, а конкретният избор от софтуерни инструменти ще играе голяма

роля в приемането му. Потърсете функции като например шаблони за доклади, които да напътстват потребителя. Визуализацията на данни, търсенето, интеграцията с други системи и възможността за персонализирани настройки също помагат за това. Мобилните функции за сътрудничество също се радват на все по-голям интерес и търсене. Помислете кои функции са най-важни за служителите и съответно ги извадете като приоритет.

Създава ли  се управленска политика за подкрепа на потребителите?

И бизнес, и ИТ мениджърите имат еднакво важна роля при внедряването и управлението на BI. Потребителите няма да се поколебаят да приемат BI инструменти, ако са сигурни как отделните аналитични дейности подкрепят определени корпоративни цели. Бизнес мениджърите следва да определят кои BI отчети да бъдат поставени в ръцете на служителите и кои в ИТ отделите. Тъй като все повече потребители получават достъп до данните, трябва да се гарантира качеството на придобитите данни, а стандартизацията на ключови показатели за ефективност (KPI) е от съществено значение за привеждане на аналитичните резултати в съответствие с една и съща визия. Определянето на процесите за BI аналитичност е нужно да бъде толкова ясно, колкото е възможно. Това ще помогне на служителите да се чувстват комфортно при използването на тези нови за тях инструменти.

 
 
 

Вход потребители

Топ новини

На 15 юни в Бизнес център „Земята и хората“ за втора поредна година ще се проведе SQL Server 2017 Discovery Day, където пред българските експерти от ИТ сферата официално ще бъде представен новият Microsoft SQL Server. На събитието, организирано от учебния център на Инспирит ЕООД - SQL Master Academy- посетителите ще могат да обменят опит и да обсъдят казуси от...

Образователната организация ERP Academy ще гостува на Софтуерния университет с безплатна лекция на тема: "Запознаване с BI и CRM". Събитието ще се проведе на 16 декември от 19 часа в зала Inspiration. Лектори ще бъдат Николай Миленков и Анастас Шопов.

Dell обяви новия си високопроизводителен и високоефективен тънък клиент Wyse 5060, който е лесен за внедряване и управление, предлага по-големи опции за сигурност и цялостна съвместимост на виртуалното работно място със Citrix, Microsoft и VMware. Създаден е за служители от индустриите на знанието, които изискват мощна производителност на настолните машини и поддръжка на...

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes