Четири сценария за развитието на информационните технологии в Югоизточна Европа до 2025 година

Ноември 28, 2013 от itFORUM

Четири сценария за развитието на дигиталното съдържание и информационните технологии в Югоизточна Европа до 2025 г. бяха създадени от специалисти от осем страни от региона. Сценариите разглеждат различни аспекти и фактори, които биха могли да повлияят на технологичния сектор – от държавното управление и регулациите, през технологичните платформи, до предприемачеството и иновациите, за да покажат какви са вариантите за бъдещето на този сегмент. Те са създадени като част от пилотно за региона на Югоизточна Европа Форсайт упражнение в сферата на информационните и комуникационни технологии, което се осъществява в рамките на проекта „FORSEE - Регионален Форсайт в сферата на ИКТ за страните от Югоизточна Европа“ (FORSEE - Regional ICT Foresight exercise for Southeast European countries). Проектът е съфинансиран от ЕС, по Оперативна програма за транснационално сътрудничество „Югоизточна Европа 2007-2013“ (South East Europe Transnational Cooperation Programme) и има за цел реформиране на политиките за научни изследвания, развитие и иновациите в сферата на информационните и комуникационни технологии (ИКТ) в страните от Югоизточна Европа.
 
В рамките на FORSEE се организира поредица от три регионални работни срещи, втората от които се проведе на 14 октомври 2013 г. в гр. Будапеща, Унгария. На нея представители от осемте страни, участващи в проекта (Австрия, България, Гърция, Румъния, Словения, Сърбия, Унгария и Черна Гора) дискутираха бъдещите сценарии за развитието на дигиталното съдържание (digital content) в Югоизточна Европа. Те определиха ключовите фактори, които биха могли да окажат влияние върху развитието на сектора, както и основните движещи сили, тенденции и причинно–следствени връзки в него. За разлика от широко използваното в други случаи определение за „дигитално съдържание“, което често включва всички типове цифрови носители (CD, DVD и др.), проектът FORSEE се фокусира върху едно по-тясно определение на този термин, което включва дигитално съдържание, достъпвано и използвано онлайн посредством глобални дигитални платформи като Интернет. Дигиталното съдържание се разделя на такова, произведено от традиционната медийна и развлекателна индустрия (издания, филми, телевизионни предавания, музика, видеоигри и др.), разработено от не–развлекателни играчи (индустриален дизайн, софтуер, реклама и др.), създадено от свързани с държавата (некомерсиални) организации (културно, научно, образователно, здравно и др.), както и интернет съдържание (уеб страници, блогове, цифрови снимки, видеоклипове, уеб 2.0 съдържание и др.).
 
Всеки от четирите сценария за бъдещето (State A, State B, State C, State D) отговаря на специфична комбинация от възможности, като при създаването им са взети предвид главно две измерения на бъдещите промени. Първото от тях разглежда четири ключови елементи на дигиталното съдържание: отвореност и възможност за последващо използване,
 
 
 

Вход потребители

Топ новини

На 15 юни в Бизнес център „Земята и хората“ за втора поредна година ще се проведе SQL Server 2017 Discovery Day, където пред българските експерти от ИТ сферата официално ще бъде представен новият Microsoft SQL Server. На събитието, организирано от учебния център на Инспирит ЕООД - SQL Master Academy- посетителите ще могат да обменят опит и да обсъдят казуси от...

Образователната организация ERP Academy ще гостува на Софтуерния университет с безплатна лекция на тема: "Запознаване с BI и CRM". Събитието ще се проведе на 16 декември от 19 часа в зала Inspiration. Лектори ще бъдат Николай Миленков и Анастас Шопов.

Dell обяви новия си високопроизводителен и високоефективен тънък клиент Wyse 5060, който е лесен за внедряване и управление, предлага по-големи опции за сигурност и цялостна съвместимост на виртуалното работно място със Citrix, Microsoft и VMware. Създаден е за служители от индустриите на знанието, които изискват мощна производителност на настолните машини и поддръжка на...