Големите и малките „оръжия” при облачното съхранение на данни

Март 12, 2012 от Благой Благоев

Вече са факт много възможни решения, които биха могли да покрият нуждите на малкия и средния бизнес

 

 

 

Без значение от размера, всеки бизнес трябва да избере решение за съхранение на данни. С оглед на сложността, цената и динамиката на бизнеса на пазара съществуват доста разнообразни предложения - фирмите имат уникални нужди за съхранение на информацията си и поради това са налице много опции, достъпни за почти всеки сценарий. Напоследък все повече фирми, ако не ползват, поне започват да проявяват интерес към съхранение на данни, базирано в облака (Cloud Computing). Не всеки размер на фирмата е подходящ за изчислителните облаци и това важи с пълна сила и за облачното съхранение на данни. В голяма степен нещата зависят от размера и динамиката на растежа на данните, броя на заетите лица, сложността на изискванията за съхранение и т.н. За щастие вече са факт много възможни решения, които биха могли да покрият нуждите на малкия и средния бизнес.

 

Да се даде изчерпателен списък с облачните решения за съхранение на данни за малкия и средния бизнес е почти невъзможно, тъй като на пазара непрекъснато се появяват нови услуги или се развиват вече налични. Най-ниските възможности за съхранение в облака започват с решения, осигуряващи малък капацитет, подобно на този на типичния твърд диска на персоналния офис компютър и предлагащи основни функции, като синхронизация на файлове. Разбира се съществуват и по-надеждни решения за Cloud Computing съхранение, осигуряващи по-голям мащаб и функционалности за съхранение за фирми, които имат повече от една шепа служители. Преди да се опитаме да разкажем за някои от тях е добре първо да си отговорим на въпроса

Какво представлява облачното съхранение на данни?

Просто казано облачното съхранение е отдалечено съхранение на данни, до които организацията клиент има достъп през интернет. С други думи, вместо да се съхраняват данни на собствен хардуер и да се управляват със собствен системен софтуер, фирмите плащат на външен клауд сторидж доставчик да бъде домакин на тяхната информация на отдалечено и сигурно място.

Компаниите могат да използват облачното съхранение по най-различни начини. Някои могат да го използват като основно средство за съхранение, докато други използват собствени, вътрешни системи за съхранение, но се доверяват и на опции за съхранение в облака, например при архивиране и създаване на резервни копия (бекъп) на своите данни в облака.

Имайте предвид, че разликата между архивиране и бекъп на данни е значителна. Онлайн бекъпът се извършва редовно (или поне би трябвало да е така) и се прави не само да осигури второ копие на фирмените файлове, но също, за да се поддържат по-стари версии на едни и същи файлове. По този начин потребителите могат да се връщат към предишната версия на даден файл, ако и когато е необходимо.

Архивирането на информация е по-различно. То се извършва се извършва само толкова често, колкото е необходимо, за да се запази основния капацитет за съхранение на компанията свободен. За някои бизнеси това може да бъде честа дейност, докато за други да не е. За разлика от бекъпа, архивирането не прави дубликати на файловете, съхранявани на основните сторидж устройста, нито пък е задължително да съдържа множество версии на едни и същи данни. Голямото предимство за поддържане на онлайн архиви извън основната система за съхранение на данни е, че тя остава по-свободна, освен това можете да извикате файловете от облачния отдалечен архив, когато е необходимо. Например, в хода на съдебно производство, могат да бъдат поискани файлове от фирмените архиви, а в някои случаи, има закони, които изискват от бизнеса да пази данни архиви за определен брой години.

 
 
 

Вход потребители

Топ новини

На 15 юни в Бизнес център „Земята и хората“ за втора поредна година ще се проведе SQL Server 2017 Discovery Day, където пред българските експерти от ИТ сферата официално ще бъде представен новият Microsoft SQL Server. На събитието, организирано от учебния център на Инспирит ЕООД - SQL Master Academy- посетителите ще могат да обменят опит и да обсъдят казуси от...

Образователната организация ERP Academy ще гостува на Софтуерния университет с безплатна лекция на тема: "Запознаване с BI и CRM". Събитието ще се проведе на 16 декември от 19 часа в зала Inspiration. Лектори ще бъдат Николай Миленков и Анастас Шопов.

Dell обяви новия си високопроизводителен и високоефективен тънък клиент Wyse 5060, който е лесен за внедряване и управление, предлага по-големи опции за сигурност и цялостна съвместимост на виртуалното работно място със Citrix, Microsoft и VMware. Създаден е за служители от индустриите на знанието, които изискват мощна производителност на настолните машини и поддръжка на...

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes