Разпечатвай на светло

Септември 9, 2013 от Благой Благоев

Две основни тенденции в печатната индустрия ще предопределят нейното развитие през следващите години. Едната е свързана с внедряването на голяма част от технологичните открития в по-малките офисни устройства, за да станат достъпни за голям кръг потребители. Другата тенденция е аутсорсинг на печатната инфраструктура. Този модел има редица предимства за клиента - значително съкращаване на разходите за печат и копиране. Компаниите, които развиват услугите си в тази сфера, могат изцяло да поемат поддръжката на оборудването и снабдяването с консумативи, независимо от техния вид и марка и с това да увеличат продуктивността в офисите.

В глобален мащаб ръстът на печатни услуги ще продължава да ескалира, тъй като компании от всякакъв размер съобщават, че с тях се постига спестяване и ефективност на работните процеси (според Gartner разходите за печат и копиране в една организация могат да стигнат до 3% от корпоративните приходи годишно).

Играчите, предоставящи аутсорсинг на печатни услуги, се конкурират агресивно

в опитите си да разширят влиянието си върху този сравнително нов пазар, в който допълнително навлизат и нови компании. Въпреки зреенето му, някои отделни компоненти на управляваните услуги за печат (Managed Print Services – MPS) вече навлизат в своята зрялост. Сред тях са уеднаквяването на предлаганите продукти и услуги, стандартизираните обучения на персонала по продажби и поддръжка, безпроблемните инфраструктури за управление на клиентите на MPS и т.н. Развиват се професионалните компетенции на доставчиците по отношение на хоризонталните и специфичните процеси на документопотока. Това означава, че нараства разбирането за бизнес процесите на отделните браншове и MPS компаниите придобиват вертикален опит, за да могат по-добре да откриват „болката“ на клиентите си – така те по-качествено ще могат да реализират комбинация от технологии и услуги, за да отговарят на реалните им изисквания.

По принцип на печатащите устройства в офиса или предприятието не се гледа като на една цялостна взаимообвързана система от елементи, която може да бъде оптимизирана според естеството на бизнес процесите. На тях никога не се гледа в цялостност, на тях по-скоро се гледа именно като на периферия – нещо прикачено към компютъра, подобно на мишката. Поради това засега най-разпространеният модел за печат в България е хаотичното закупуване на принтери, копири или на мултифункционални устройства. Освен трудния процес по тяхното управление, поръчката на нов консуматив се извършва едва след като някой служител установи, че той е свършил, а при повреда (обикновено след претоварване) фирмите нямат договор за поддръжка и съответно опции да работят с оборотна машина, докато трае ремонтът, поради което протичането на бизнес процеса замира.

Според неотдавнашна изследователска извадка на IDC повече от половината от компаниите в нея не са знаели общия брой на периферните си устройства. Това означава, че те нямат отговор на въпроса дали наличната им печатна инфраструктура е достатъчна за обслужването на бизнес процесите, или техниката, която притежават, е в пъти повече от необходимата им. Оттук незнаят и какви са разходите им за печат и дори и не подозират, че това също е област, в която може успешно да се следи къде какво се случва - като например дали дадено печатно устройство се натоварва само с 10% от капацитета му, докато друго поема заявки за печат, които значително надвишават възможностите му.

 
 
 

Вход потребители

Топ новини

На 15 юни в Бизнес център „Земята и хората“ за втора поредна година ще се проведе SQL Server 2017 Discovery Day, където пред българските експерти от ИТ сферата официално ще бъде представен новият Microsoft SQL Server. На събитието, организирано от учебния център на Инспирит ЕООД - SQL Master Academy- посетителите ще могат да обменят опит и да обсъдят казуси от...

Образователната организация ERP Academy ще гостува на Софтуерния университет с безплатна лекция на тема: "Запознаване с BI и CRM". Събитието ще се проведе на 16 декември от 19 часа в зала Inspiration. Лектори ще бъдат Николай Миленков и Анастас Шопов.

Dell обяви новия си високопроизводителен и високоефективен тънък клиент Wyse 5060, който е лесен за внедряване и управление, предлага по-големи опции за сигурност и цялостна съвместимост на виртуалното работно място със Citrix, Microsoft и VMware. Създаден е за служители от индустриите на знанието, които изискват мощна производителност на настолните машини и поддръжка на...

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes